777 Comunica

Divendres, 15.6.2018 08:45h

L'alcalde de Martorell sobre l'ampliació de l'A-2: "No entenem com Foment pot ignorar al territori"


Comentaris Cap comentari    
   
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós
carregant Carregant


L'A-2 al seu pas per Esparreguera
© Ajuntament d\'Esparreguera




Després  que els plans de Foment de convertir l’autovia A-2 en una carretera de fins a 10 carrils entre Igualada i Martorell  es fessin públics, les primeres reaccions no s'han fet esperar. L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, recorda al Ministeri que hi ha infraestructures viàries pendents molt més urgents i que “actuacions d’aquest calat cal consensuar-les, prèviament, amb el territori”. Fonollosa es refereix al quart cinturó, on el túnel que connecta Abrera amb Viladecavalls encara està pendent i a l'enllaç amb la B-30, que connectaria el Baix Llobregat i el Vallès Occidental.

 

Fonollosa veu amb bons ulls que es facin “algunes millores en els trams més insegurs de l’autovia”, però remarca que els majors problemes de trànsit en aquesta via acostumen a iniciar-se a Sant Andreu de la Barca, en sentit Barcelona i en hores punta.

 

L’alcalde també ha criticat que aquesta actuació no hagi tingut en compte l’opinió dels municipis afectats. “No entenem com el Ministeri de Foment pot fer una infraestructura d’aquest calat sense parlar amb el Departament de Territori de la Generalitat i amb els municipis afectats. Quan es consensuen amb el territori s’intenta modificar el traçat perquè afecti el mínim possible, tant a elements existents com al medi natural. És una infraestructura que té un import econòmic molt gran, i els recursos els hem d’optimitzar i aplicar el més satisfactòriament possible. Per fer això s’ha de dialogar amb els municipis implicats”.

 

El projecte del Ministeri de Foment preveu convertir l’autovia A-2 en una carretera de, com a mínim, sis carrils d’amplada (tres per cada sentit). Tot i això, està previst també construir un o dos carrils laterals per sentit per facilitar les sortides i les incorporacions a l’autovia. Actualment, molts dels trams entre Igualada i Martorell són de només dos carrils per sentit amb alguns punts on la velocitat està limitada a 80 quilòmetres per hora, com per exemple al Bruc, Castellolí i Collbató.

 

En el proper número de la revista en paper, ampliarem aquesta informació, on tocarem el tema de l'ampliació de l'autovia de prop. 
 


Lectures 335 lectures   comentari Cap comentari   Enviar article Envia
  • La Tafanera
  • Technorati
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter
  • Google




Comentaris


No hi ha cap comentari




Comenta

El comentari s'ha enviat correctament

  Previsualitza

La direcció de 777 Comunica es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Signi amb el seu nom i no suplanti identitats. La IP dels usuaris queda registrada.
publicitat

giny

Opinions

Entrevista



Vídeos

Butlletí

Si vols rebre per correu electrònic els titulars, apunta-t'hi

Correu electrònic
     
avís legal
En compliment de la Llei de Serveis de la Societat de la Informació i de Comerç Electrònic i de la Llei Orgànica de Protecció de Dades us informem que si no desitgeu continuar rebent el nostre butlletí informatiu, us podeu donar de baixa de la nostra base de dades a través d'aquest formulari.

El temps

Avui
1.png
29 Cº
22 Cº

Demà
31.png
29 Cº
20 Cº



Baix Llobregat (+ informació) Meteocat

Oferta Laboral

En paper


Un projecte de:
Premsa comarcal


Amb la col·laboració de:
Fundació Lluís Carulla



Amb el suport de:
Generalitat de Catalunya