Els mitjans de Premsa Comarcal, líders a Catalunya amb mig milió de lectors diaris

Estudi d’Audiència de la Premsa Comarcal encarregat per l’ACPC

777 Comunica, Societat

Consultor Enric yarza. ACPC
Consultor Enric yarza. ACPC

L’Auditori del Banc de Sabadell de Barcelona ha acollit la presentació de l’Estudi d’Audiència de la Premsa Comarcal, el qual ha estat encarregat per l’ACPC (Associació Catalana de la Premsa Comarcal) a l’empresa Audimedia, i que revela l’excel·lent salut dels mitjans comarcals a Catalunya.

La presentació i anàlisi de les dades ha anat a càrrec del consultor Enric Yarza, qui ha explicat que la Premsa Comarcal lidera tots els rànquings enfront de la premsa generalista. Tant pel que fa a termes quantitatius, ja que ofereix 100.000 pàgines de continguts editorials a l’any a un total d'1.135.000 lectors mensuals i 565.000 lectors diaris; com pel que fa a termes qualitatius, ja que aquests lectors dediquen 28 minuts de lectura diària, el 40% són compradors i el 45% fan la lectura dels mitjans comarcals a casa.

I pel que fa als mitjans digitals, la Premsa Comarcal catalana assoleix aquest 2019 el registre màxim històric amb 27 milions de pàgines visitades al mes per 5,1 milions d’usuaris únics mensuals. Mentre que a les xarxes socials, el gruix de capçaleres també lidera els registres, amb 208.000 seguidors a Twitter, i 175.000 a Facebook.

Per poder assolir aquestes xifres Yarza ha explicat que la Premsa Comarcal “sempre està present a la vida local assumint un paper de dinamitzadors de la vida social”. Prova d’això és “haver participat en el darrer any en més 220 activitats o esdeveniments, així com oferir més de 50 temàtiques locals diferenciades a càrrec de 150 columnistes i articulistes especialistes en el territori cada setmana; de manera que aporten el contingut de proximitat que no ofereix cap altre mitjà en arribar on els altres no poden”.

La jornada, amb una setantena de professionals de la comunicació, ha comptat amb diverses intervencions. Francesc Fàbregas, president de l’ACPC, s’ha encarregat de recordar que “l’estudi té la seva raó de ser perquè l’any 2016 l’EGM va deixar d’analitzar les dades dels mitjans comarcals i hem hagut d’assumir nosaltres aquesta tasca” i ha recalcat que la “Premsa Comarcal és líder sense tenir cap mitjà a Barcelona capital ni a la ciutat de Tarragona”. Toni Aira, periodista i doctor en Comunicació per la Universitat Ramon Llull, ha assenyalat que “la Premsa Comarcal és el precedent al micro-targeting inventat per les xarxes socials darrerament, ningú com ella ha entès des dels inicis la proximitat i la segmentació del públic”. Ha clausurat l’acte Miquel Gamisans, Secretari de Difusió i Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya, que ha dit que “la Premsa Comarcal fa una foto social del país imprescindible, ja que la vertebració territorial és cabdal i ella hi juga un paper molt important”.

Premsa Comarcal aglutina la pràctica totalitat d’empreses i entitats editores de premsa comarcal i local d’informació general existents a Catalunya, escrites en català i amb difusió de pagament, entre elles SEGRE. En total es tracta de 137 publicacions, 94 en format paper i 43 digitals.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article