El Banc d'Aliments de Catalunya, acaba de presentar la campanya de voluntariat del Gran Recapte a Catalunya.

Sota el lema “Ajudar és un instint natural” el Banc dels Aliments vol posar en valor el treball que es realitza per dignificar la pobresa

Oriol Berenguer Roser Brutau Lluís Fatjó-Vilas, del Banc dels Aliments de Catalunya
Oriol Berenguer Roser Brutau Lluís Fatjó-Vilas, del Banc dels Aliments de Catalunya

“Ajudar és un instint natural” 

A la seu del Banc dels Aliments de Barcelona, s’ha fet la presentació de la campanya de crida al voluntariat per a la novena edició del Gran Recapte. A l’acte hi han intervingut Roser Brutau, presidenta de la Fundació Banc d’Aliments de Barcelona, Oriol Berenguer, secretari de la Federació Catalana de Bancs dels Aliments, Lluís Fatjó-Vilas, director del Banc dels Aliments de Barcelona, i Sabine Hindersin, coordinadora del Gran Recapte. 

Els quatre Bancs dels Aliments de Catalunya, impulsen una nova edició del Gran Recapte que se celebrarà els dies 30 de novembre i 1 de desembre. Aquesta campanya massiva de recollida d’aliments bàsics té la intenció de “contribuir en la millora de les condicions de vida de les persones en situació de pobresa, en un aspecte de cabdal importància com és l’alimentació”, tal i com ha afirmat Roser Burtau. També ha assenyalat que “els Bancs dels Aliments som eficients en la gestió i distribució d’aliments, però no som res sense la feina dels mitjans que ens ajuden a convocar al voluntariat del Gran Recapte, ni dels milers de voluntaris i voluntàries que el fan possible, tant els dies de recollida com en les tasques de classificació”

Els voluntaris i les voluntàries es poden registrar de forma molt senzilla al web www.granrecapte.com 

En aquests moment, els Bancs dels Aliments atenen 202.025 persones arreu de Catalunya, tot i la davallada d’usuaris dels dos darrers anys cal no abaixar la guàrdia perquè encara són centenars de millers les persones que poden accedir a una dieta suficient, segura i saludable. En aquest sentit Fatjó-Vilas ha afirmat que “l’aparent millora de l‘economia no es tradueix en una disminució de la pobresa ni de les situacions de precarietat que pateix una bona part de ciutadans”

El Gran Recapte representa el 25% dels aliments que els Bancs dels Aliments i les entitats anualment i segueix sent una acció molt necessària, que aquest any requereix de 27.500 voluntaris per cobrir més de 2.800 punts de recollida a tot Catalunya.  

El director també ha volgut fer un anàlisi de la situació de pobresa a Catalunya, tot explicant que a Catalunya l’any 2016, 990.318 persones, el 13.2% de la població estava en situació de pobresa. “En aquest col·lectiu es diferencia un segment definit com a pobresa severa, que està format per 320.816 persones, el 4,3% de la població censada”. Actualment els aliments distribuïts pels Bancs dels Aliments es destinen a 202.025 persones. En aquesta línia Fatjó-Vilas ha exposat que segons la “Encuesta de Presupuestos Familiares” l’alimentació suposa el 14% de la despesa de les famílies, si bé, pel 20% de la població amb menys ingressos augmenta fins al 2’30%”. 

Ajudar és un instint natural

La campanya recolza el lema del Gran Recapte d’enguany, “Ajudar és un instint natural”. Els Bancs dels Aliments volem despertar aquest instint natural que tots tenim utilitzant un llenguatge que tots coneixem, els vídeos d’internet, i aprofitar el mitjà digital per obrir un nou canal de participació més directe i accessible. 

La campanya és un recull d’imatges que mostren gestos molt tendres d’ajuda que els animals fan instintivament i que mostren la seva vessant més solidària. 

La campanya, consta d’espots de televisió, gràfiques de premsa i falques de ràdio, i està distribuïda en 2 fases: la crida de voluntaris i la crida a les donacions. El projecte ha estat ideat per la plataforma creativa ACME&CO junt amb l’agència Full Circle Karma, col·laboradors habituals del Bancs dels Aliment. Ha estat realitzat i produït per Brua, i Dani Ferrer ha composat la música que acompanya les peces creades. Volem agrair a Stuart OnNature per cedir-nos els drets dels vídeos utilitzats per la campanya. Les creativitats gràfiques han estat elaborades pel dissenyador Albert Balcells

 

 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article