sanejament

777 Comunica

AJIE

L'Assemblea de Joves Independentistes d'Esparreguera (AJIE) és un col·lectiu que va néixer amb l'objectiu de "que el jovent de la vila pugui trobar un espai a través del qual formar-se i organitzar-se" com informen a la seva pàgina de Facebook.

Dilluns, 30.10.2017 23:15h

Comunicat respecte l'aplicació del 155

Comentaris Cap comentari

Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós (2 vots)
carregant Carregant

Cartell elaborat per l'entitat
© AJIE

Amb la proclamació de la República Catalana i davant l’aplicació de l’article 155, el jovent d’Esparreguera no podem restar de braços creuats. Hem estat presents als carrers, ens hem mobilitzat i hem estat part dels centenars de milers de persones que s’han mobilitzat pacíficament en defensa de l’aplicació del resultat del referèndum de l’1 d’octubre. Hem demostrat que el poble de Catalunya té clar, més que mai, quin és el futur que vol pel seu país i estem disposats i disposades a defensar-lo, perquè a quest futur és també el nostre, com a joves, com a dones i com a classe treballadora.

La resposta que hem rebut per part de l’Estat Espanyol no ha estat una altra que la repressió, els empresonaments i l’obligació a complir una suposada legalitat que ja fa temps que no ens representa. L’aplicació de l’Article 155 de la Constitució Espanyola empara un cop d’estat contra les institucions catalanes, legitimades pel mandat popular expressat a les urnes, tant el 27 de setembre, com l’1 d’octubre. Ens volen imposar un ordre que ni tan sols el 8’5% de la població catalana va avalar votant al Partit Popular el setembre de 2015. Entenem aquesta imposició com un cop flagrant a la democràcia, a les llibertats i a la sobirania del nostre poble.

En el marc local, les joves no oblidem ni perdonem l’equip de govern per haver limitat el dret a vot de la ciutadania el passat 1 d’octubre impedint l’obertura dels col·legis electorals; així com tampoc l’abandonament de la ciutadania esparreguerina mobilitzada que va defensar els col·legis al llarg de la jornada del referèndum. Demanem a l’alcalde que sigui conseqüent amb les seves paraules, que “reflexioni” respecte a l’aplicació del 155, i que hi actuï en concordança.

No podem oblidar que si hem arribat fins aquí ha estat gràcies a la mobilització massiva i constant que tots i totes nosaltres hem dut a terme durant els darrers anys, mesos i dies. És per això que fem una crida a mantenir-nos ferms i fermes durant els dies que vindran, defensant i fent efectiva la República Catalana. Seguirem als carrers, com hi hem estat fins ara, amb la il·lusió i la certesa de saber que tot està per fer i tot és possible.

Lectures 564 lectures   comentari Cap comentari   Enviar article Envia
  • La Tafanera
  • Technorati
  • Delicious
  • Google

No hi ha cap comentari

Comenta

El comentari s'ha enviat correctament

Previsualitza

La direcció de 777 Comunica es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Signi amb el seu nom i no suplanti identitats. La IP dels usuaris queda registrada.

Entrevista

El matalasser, un ofici perdut!

Jaume Alvareda matalasser

El matalasser, un ofici perdut!

En paper

Butlletí

Si vols rebre per correu electrònic els titulars, apunta-t'hi

Correu electrònic