Congrés de l'Europassion a Budaörs

El Congrés anual de l'Europassion s'ha celebrat enguany a Budaörs, a prop de Budapest (Hongria), els dies 31 de maig i 1, 2, i 3 de juny. Hi vàrem assistir en nom de la Passió d'Esparreguera en Jordi Ros i jo, Narcís Selva.

Vam arribar-hi el dijous al vespre per instal·lar-nos a l'hotel Olympos Panzió, on ens va assignar l'organització. El divendres al matí, ens van portar a Budapest per visitar el magnífic edifici del Parlament hongarès. Vam ser rebuts junt amb les altres delegacions procedents de tretze països europeus. Després de pujar per l'escala d'honor i visitar diferents dependències i sobretot la sala on es guarda la corona i el ceptre de l'antic imperi hongarès, vam ocupar els escons dels diputats per sentir els parlaments de les diferents personalitats presents a la Cambra Magna presidida pel vicepresident del Parlament hongarès Zsolt Semjén,i el president de l'Europassion Josef Lang. Entre les diferents personalitats hi havia l'arxiduc Jordi d'Habsburg descendent del últim emperador austrohongarès i l'emperadriu Sissí, amb el qual després vam conversar amigablement, interessant-se per la nostra Passió, ja que ens va dir que tenia una germana a Barcelona i els hi agradaria visitar-nos per gaudir-la.

Després d'un gran refrigeri, en el qual vam tenir ocasió de conversar amb les diferents delegacions en representació de 41 Passions procedents de 13 països, ens dirigírem a Visegrád, ciutat propera a Budapest a gaudir d'un espectacle medieval en un antic castell que antigament protegia els vaixells que navegaven pel riu Danubi.

Després de gaudir amb les diferents exhibicions de lluita amb espases, maces, llances i de tir amb arc i altres estris d'èpoques llunyanes, dinàrem en un restaurant un menú adient a l'època medieval que va fer les delícies de tots els assistents. En acabar tornàrem a Budapest en un vaixell pel riu Danubi mentre cantàvem cançons típiques dels diferents països. Cal dir que les italianes van ser les més corejades, ja que tothom més o menys les coneixia. Amb sana alegria i bon humor arribàrem a Budapest, i ens distribuírem pels diferents hotels.

Dissabte al matí, després d'esmorzar ens vam dirigir a l'Ajuntament de Budaörs on a les deu en punt començava l'Assemblea. Ens va donar la benvinguda el Secretari General de l'Europassion, el Sr. Josef Lang, després dels discursos dels diferents delegats, va parlar Mons. Fausto Panfili, consiliari de l'Europassion. El tresorer Sr. Lex Houba va parlar de les finances. En Josef Lang va fer una conferència sobre el paper de la dona a l'època de Jesús. Seguidament parlaren els representants del diferents països , entre ells l'amic Jordi Ros representant de les Passions catalanes i naturalment de la d'Esparreguera. Es va votar l'admissió de nous membres i es presentà la ciutat francesa de Tullins, com a seu del proper Congrés de l'Europassion 2019. Després hi va haver vàries intervencions de les diferents delegacions i es va donar per clausurada l'Assemblea.

Després d'un bon dinar a l'Hotel Holiday Inn, a les tres de la tarda vam assistir a la Missa Solemne a l'església de Budaörs, on en el moment de les pregàries en diferents llengües europees, vaig tenir l'honor de llegir la corresponent a l'idioma català. Finalitzada la Missa, es va reunir la Junta de l'Europassion i la resta d'assistents vam tenir unes hores lliures fins que a les nou en punt començà la representació de la Passió de Budaörs en un magnífic escenari a l'aire lliure en un turó prop de la població.

Per cert, que com que començava a refrescar, se'ns va proporcionar una manta a tots els assistents per resguardar-nos de les inclemències del temps, cosa que tothom va agrair, ja que va ploure una mica abans de començar l'espectacle. Cal dir que aquesta Passió es va representar per primera vegada l'any 1933 i fins al 1939. L'any 2003 es va tornar a representar en el mateix lloc per part d'uns emigrants catòlics alemanys que s'establiren a Budaörs amb les seves famílies. L'espectacle, molt ben interpretat, amb uns bons efectes de llum i so va durar dues hores aproximadament sense interrupció. En acabar, tot el públic va ser obsequiat amb un sopar a base de panet amb salsitxes i bona cervesa. Cal dir que vam tornar a saludar al sr. Jordi d'Habsburg que havia ocupat un lloc preferent a l'espectacle.

El diumenge dia 3 ens dirigirem a l'església per gaudir de les catifes de flors per tot el recorregut on havia de passar la Processó de Corpus. La Processó va ser molt vistosa, amb nens i nenes de primera comunió, autoritats locals i eclesiàstiques, i també els personatges de la Passió amb el seu vestuari corresponent i banda de música.

El dinar de comiat va ser a l'Hotel Holiday Inn, on després de dinar, ens vam acomiadar fins a la propera Assemblea de Tullins, al nord de França.

Com que l'avió de tornada sortia a les deu del vespre, encara vam tenir temps l'amic Jordi i jo de fer un recorregut fora de programa dalt d'un Bus turístic de dos pisos semblant al que hi ha a Barcelona i altres ciutats.