David Berruezo: "La nostra joventut ha passat de ser una debilitat a un punt fort"

per Carme Paltor

David Berruezo Esparreguerí i cofundador de l'agència de comunicació foodie, Magrana Taller

Societat, Esparreguera

David Berruezo: "La nostra joventut ha passat de ser una debilitat a un punt fort"
David Berruezo: "La nostra joventut ha passat de ser una debilitat a un punt fort"

Quedem en una de les cafeteries del carrer dels Arbres. Mentre l'espero, m'apiado dels arbres, til·lers o no, que deuen tenir certes dificultats a l'hora de dormir amb tant cafè. I és que en David m'ha avisat que arribaria un pèl tard, ja que l'Hispano ha tornat a sortir amb retard, res de nou. Me'l crec. Ja arriba. Li dono els cinc minuts de rigor perquè s'acomodi. Tots dos demanem un tallat, descafeïnat que ja és tard.

David, què és exactament una agència 'foodie'?

Una agència especialitzada en menjar. Oferim serveis de disseny gràfic, de fotografia de producte i després gestió de les xarxes socials. Són aquestes les tres potes de l'agència i treballem principalment per empreses del sector de l'alimentació i restauració.

Ara m'has fet venir gana. Però no només teniu clients en l'àmbit de l'alimentació...

Ara últimament hem tingut l'oportunitat de realitzar el material gràfic dels Special Olympics, un esdeveniment internacional de primer nivell que se celebra cada quatre anys i que enguany s'ha disputat a La Seu d'Urgell i Andorra. Quan se't presenta una oportunitat i un repte d'aquest nivell, no t'ho penses.

Què significa gestionar les xarxes socials? El meu cosí també te Facebook...

Ja et puc dir que porta molta feina. No és només replicar contingut, hem de pensar estratègies, ordenar els missatges dels diferents clients i en alguns casos produir el contingut fotogràfic.

Com va sortir la idea de crear una agència d'aquestes característiques?

Amb la meva companya, la Clàudia Llopis ja feia temps que teníem la inquietud de muntar alguna cosa, teníem inquietuds emprenedores. Primer ho vam intentar sota el sostre de la universitat, però estem molt verds. Aleshores vam sortir al mercat laboral, cadascú per la seva banda a agafar experiència i va arribar un dia que vam dir, escolta 'Ara és el moment'. I ens vam llançar a muntar l'agència.

I era llavors el moment?

Va ser una mica o ara o mai. Volíem deixar les nostres feines i érem joves. Evidentment, quan emprens i ets joves tens menys responsabilitats.

Ara ja teniu una oficina a Barcelona

En un principi treballàvem cadascú des de casa seva, des d'Esparreguera i Vilassar. Però va arribar un punt, que amb tanta feina i clients, era molt poc pràctic. La majoria de clients són de Barcelona i en aquell moment ja havíem crescut suficient per buscar un espai.

Quina és la part més complicada d'emprendre?

La gestió comercial. Nosaltres dos venim del món publicitari i mai havíem hagut de vendre res. Amb el temps vas canviant el barret i vas aprenent la manera de comunicar-te amb els clients.

Què més heu après?

Nosaltres vam començar com una agència generalista, ho fèiem tot. Oferíem molts serveis a qualsevol mena de client. Ens vam adonar que no estàvem preparats per fer això. Vam fer un DAFO intern i ens vam especialitzar amb el que més dominàvem.

Un DAFO? Això també és menja?

Debilitats. Amenaces. Fortaleses. Oportunitats. Un cop fet aquest procés, ja ens vam centrar i vam poder tirar endavant. No és el mateix anar obrint totes les portes que especialitzar-te en un camp molt concret.

En el procés d'especialització està el secret del vostre èxit?

Sens dubte. És un dels grans reptes de l'emprenedoria, definir bé qui ets i què vols fer. Pots ser molt bo però si no ho saps comunicar, no ets res avui en dia. Has de conèixer el teu públic, els teus objectius i la manera de comunicar-te.

Heu trobat alguna barrera per la vostra joventut?

En l'àmbit de porta freda potser sí. Costa d'entrada, però també és veritat que la gent que té 10 minuts per escoltar-te i veu que no estàs sonat i que expliques qüestions que tenen certa lògica, ho valora molt. Competim contra agències grans i la nostra joventut és un factor decisiu. Som àgils, ens adaptem a tots els processos i oferim idees fresques i noves. Al final els departaments de màrqueting busquen això. El que és un punt feble acaba sent un punt positiu.

Mirem cap al futur. On us veieu d'aquí a cinc anys?

Ens agradaria molt poder-nos establir i ser un referent del sector 'foodie'. Fer créixer el nostre equip i seguir evolucionant per créixer com empresa. També ens agradaria molt poder treballar per Esparreguera, sigui a l'Ajuntament o a establiments de restauració.


 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article