La CUP crea una 'app' per recollir queixes del servei de l'Hispano Igualadina

Política

La CUP ha desenvolupat una aplicació mòbil per recopilar queixes dels usuaris d'Esparreguera sobre el servei de bus de l'Hispano Igualadina gestionat per Monbus. El passat divendres, els cupaires van presentar a Can Pasqual aquesta iniciativa que vol servir per pressionar a l'Ajuntament perquè doni resposta als veïns que pateixen les deficiències d'aquest transport públic.

L'aplicació s'anomena Hispano Fail, un nom utilitzat a Twitter i que des d'Igualada ja es va utilitzar per crear una web que recopilés queixes. A través de l'app, l'usuari pot presentar una queixa, donant les seves dades personals, que es publicarà en el compte de Twitter d'Hispano Fail de manera anònima. Al mateix temps, s'enviarà l'escrit a la regidoria de Mobilitat de l'Ajuntament d'Esparreguera perquè disposin de reclamacions dels veïns per presentar-les a la Generalitat, l'administració competent qui va atorgar la concessió a l'empresa Monbus . L'aplicació és gratuïta i es pot descarregar pels sistemes iOS i Google Play.

Des de la CUP creuen que l'Ajuntament no ha estat capaç de pressionar a la Generalitat ni d'unir-se amb altres consistoris per aconseguir millores en el servei d'Hispano Igualadina. "Portem 30 anys de servei de bus deficitari", va afirmar Joan Sànchez, desenvolupador de l'aplicació. Per la portaveu del grup municipal de la CUP, Raquel Montoya, el motiu de presentar aquesta iniciativa és que "s'està jugant amb la seguretat de les persones". Amb l'aplicació, volen aconseguir el màxim de queixes perquè l'Ajuntament pugui reclamar amb més força a la Generalitat.

De moment, l'aplicació només tramita queixes del municipi d'Esparreguera, però els cupaires obren la porta que es pugui estendre en un futur a la resta de localitats afectades pel servei de bus de l'Hispano Igualadina.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article