35è Congrés d’Europassion

Representants de les Europassions en una foto de germanor
Representants de les Europassions en una foto de germanor | Europassion

El passat cap de setmana del 9 al 12 de maig, vam assistir tres representants d’Esparreguera al Congrés d’Europassion que es va celebrar a Tullins, petita població de 7.600 habitants, situada a la regió d’Àlvèrnia Roine-Alps a prop de Grenoble.

Vam arribar a Grenoble el divendres al matí després d’haver pernoctat a Nimes. Érem grups de 12 països  d’Europa d’un total de 170 participants. Vam pujar al turó de la Chartreuse de 476m. sobre el nivell del mar on s’hi troba La Bastille, una fortalesa militar del segle XIX i des de la qual es domina una gran panoràmica de la ciutat.

Hi vam passar una bona estona seguin les explicacions d’una guia local. Després de dinar en un restaurant del mateix lloc, alguns participants vam baixar amb el telefèric, i d’altres amb automòbils.

Vam tenir temps lliure fins l’hora de sopar, que el vam fer tots plegats al Poliesportiu de Tullins. Després d’una animada sobretaula musical, ens retirarem als respectius hotels.

El dissabte 11, dia central de la trobada, visitàrem l’abadia gòtica de Sant Antoni Abat fundada l’any 1070, declarada Monument Nacional i que es troba en el camí de Santiago francès.

De 9:30 a 12:30 es celebrà l’assemblea, on es va parlar del funcionament de la Europassion, les eleccions per a la nova junta, els nous grups que s’han afegit, noticies dels diferents grups,... També vam tenir un record per membres de la Europassion que ens han deixat durant aquest any, un record per especial per el nostre Antoni Montoriol que tant va fer per la Europassion.

En acabar hi va haver la Recepció oficial al Ajuntament seguida d’un buffet molt ben servit.

Després de passejar pel poble vam assistir a la Missa solemne a l’església de Saint Laurent, i a partir de  5:30, l’espectacle “Jo us dono la terra “ basat en la Passió de Crist, amb una visió moderna i amb referències a l’ecologia i la protecció del planeta. Després del espectacle vam canviar impressions amb els actors i les diferents personalitats.

A partir de les nou del vespre es va fer el sopar de germanor, en el qual es repetiren les mostres d’amistat i bona harmonia entre els assistents de les diferents nacionalitats.

El diumenge al matí, encara vam tenir temps per visitar la catedral de Notre Dame de Grenoble d’estil romànic, fundada l’any 902 i el centre històric de la ciutat, fins l’hora de tornar a casa.